Si Pembaca

Sunday, February 27, 2011

Movie Review: A Walk to Remember


Assalamualaikum dan selamat beristirehat semua ^^!

ok! arini aku cuma nak komen la sikit sikit mengenai movie yang aku layan baru baru ni. Aku tau aku mmg da ketinggalan jauh selama beberapa tahun haha. Movie ni kua tahun 2002 (kalo tak silap la :) ) tapi baru sekarang aku terhegeh hegeh nak download pastu layan sorang sorang :) apa boleh buat, memilih sgt kn. kalo tak ada yang kacak, cantik, romantik dan fantasi sangat, orang hulur pn kita wat dek! *sombong! :P



A Walk to Remember



Sinopsis version aku yang menggunakan bahasa kebangsaan dengan kefahaman aku sendiri :) :-

Jamie Sullivan (Mandy Moore) budak perempuan yang baik dan suci je muka nya ( ini kerana bapa dia seorang pendeta(reverend) di sebuah gereja di kawasan perumahan mereka) manakala Landon Carter (Shane West) budak lelaki yang nakal dan suka melakukan pekara perkara yang melanggar peraturan. Mereka ni da kenal lama tapi tak pernah bertegur sapa :). Oleh sebab satu kemalangan yang tak di sengaja yang di lakukan oleh geng Landon Carter ni terjadi, Landon Carter di hukum dan terpaksa mengikut beberapa aktiviti yang telah di tetap kan oleh pengetua sekolah tersebut. Antaranya ialah mengikuti kelas drama dan dia diberi watak utama dalam drama tersebut dan menjadi tutor pada setiap hari sabtu *ada lagi hukuman nya tapi aku xingat :P. Dari situ la, persahabatan Jamie Sullivan dan Lan don Carter terjadi. Kehadiran Jamie Sullivan sedikit sebanyak mengubah si Landon ni menjadi seorang yang berguna :) dan kehadiran Jamie Sullivan gak membuat kan si Landon mendapat cinta yang sebenarnya. Banyak perkara yang di kongsi bersama sepanjang mereka bersahabat dan Jamie Sullivan mula berterus terang akan penyakit nya pada Landon Carter. Dari saat itu, si Landon cuba menunaikan segala impian Jamie Sullivan dan takdir tidak menyebelahi si Landon kerana Jamie akhirnya mati akibat penyakit tersebut T-T. Walaubagaimana pun, cinta Landon tak kan berubah selama lama nya.


---------------------------------------

Apa yang aku boleh kata kn, jalan cerita dia tak susah nak paham pn cuma kalo feelings sikit memang meleleh r air mata ni haha. Kita mesti berangan angan kalo kita berada di tempat diorang kn..mesti bessssssstt! romantik gtu hehe. Pengorbanan tu penting kn ^^ bak kata peribahasa melayu kita: Nak seribu daya, tak nak seribu dalih renung renung kan





antara perkara pekara yang hendak di lakukan dalam hidup si Jamie Sullivan ^^


p/s : aku pun sedang mencari cinta lalallalala~

credit : google di atas gambar gambar tersebut ^^

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ya!

Datang lagi untuk cakap-cakap di sini (: