Si Pembaca

Wednesday, May 27, 2015

Gelabah

Assalamualaikum!

Pagi ini ada kerja sikit nak buat, so sambil tu update sikit la story.

Pernah tak rasa gelabah atau cuak? Haaaa, masa ini jantung tu dup dap laju je.. Masa bila kita alami perasaan mcm tu? Hihi

Sebenarnya kita semua pernah merasai nya setiap masa, kalau nak keluar rumah, kita berdoa supaya diselamatkan perjalanan pergi dan balik, nak makan, nak masak, atau apa sahaja la, semua nak berhati hati.

Saya ni seorang yang cepat gelabah! Haa. Terbongkar lagi satu rahsia.
Nak pula kerja dalam bidang perkhidmatan, selalu dalam keadaan berjaga jaga. Pernah sekali tu, anak tu jatuh sampai luka tangan nya, basically mak ayah ni akan tanya mcmna anak nya boleh jatuh, cikgu tak tengok ke, cikgu pergi mana, cikgu ada berapa orang. Soalan tu bertubi tubi sampai kita ni takleh nak explain hebat kan mak ayah sekarang? Once dia dah attack kita segala jenis gun terus kita gelabah dan nak jawab pun ada err..err.. Hehehe. Setakat ni alhamdulillah yang mana kita boleh explain dan minta maaf, mak ayah ok je. Benda nak jadi walaupun kita ni berjaga jaga dengan 200%.

Lagi satu, kita akan gelabah bila barang yang important tertinggal atau hilang atau tercicir. Orang kata macam hilang nyawa. Masalah saya ni, saya suka tukar purse dan handbang. Kadang kadang kita tak perasan yang sebenarnya kita ni dah simpan dalam bag tp mcm tak simpan. Yang ni terjadi masa tu nak bayar barang kat kaunter. Bila dah keluar duit, saya suka kepit purse tu dulu. Dah abis bayar baru masuk dln beg. Tp ntah mcmna la, saya terlupa agaknya. Lepas bayar straight masuk kereta dan jalan. Balik umah pun tak sedar. Bila nak bangun subuh baru perasan, apa lagi mengagau r mcm orang sasau.

Rupanya saya tertinggal dalam kereta. Haiiihh. Ini sindrom penyakit pelupa. Bayang kn dalam purse tu dah la ada mcm mcm kad, duit, kalau hilang...abis la. Kebetulan dlm tu ada duit collection...aduh seram sungguh. Masa ini dah tak fikir apa dah. Kalau hilang jenuh nak menganti duit orang.

Lepas ni, saya kena lebih berhati hati, jangan buat sambil lewa. Jgn nak gelabah sangat. Stay cool dan comel. Sayonaraaaa!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ya!

Datang lagi untuk cakap-cakap di sini (: